5 sevärda serier

Dessa 5 serier är några av mina absoluta favoriter och dagen de lägger ner kommer vara en mörk dag. ;)
 
1. Criminal minds 
10 säsonger. Det spelar ingen roll att jag sett 227 avsnitt av denna serie, den är fortfarande lika bra. Vi följer med BAU på deras fall varje vecka och tar fast alla bad guys. En högst intressant serie som har mig sittandes och vara nervös varje vecka, haha.  
 
2. Agent Carter 
1 säsong. Om denna serie inte blir förnyad så.. no words. Vi följer här Peggy Carter, från Captain America, vi får se hur hennes liv blev efter kriget. Inte nog med det, vi får även lära känna Howard Stakr och Edwin Jarvis. För mig som har en liten kärlek till Marvel så är detta lite som en guldgruva. Give me season 2. 
 
3. Agents of S.H.I.E.L.D. 
2 säsonger. Ännu en Marvel serie som hade mig fast sedan avsnitt 1. Agent Phil Coulson sätter ihop ett litet team av S.H.I.E.L.D. agenter som kommer att hantera konstiga nya ärenden. 
 
4. Orange is the new black 
2 säsonger, säsong 3 kommer i juni(!!!!). Baserat på den verkliga berättelsen om Piper Kerman så handlar denna serie om Piper Chapmans tid inne i ett fängelse. 
 
5. The originals 
2 säsonger, bekräftade till en tredje. Spin-off serien till the vampire diaries. Första halvan av säsong 1 var bland det värsta jag sett, hatade den. Men saker blev bättre och nu är det ju såååå bra! Serien följer alla originals vampyrer i New Orleans. En hel serie som baseras runt karaktärer så som Klaus, Elijah, Kol och Rebekah är nog 95% till varför jag ser den. 
Kommentera inlägget här: