Bananglass

Som ni kanske vet så äter jag inte sötsaker så som godis, glass eller snacks. Men jag känner fortfarande sötsug ibland och det finns ju faktiskt så många nyttigare versioner på sötsaker. Idag provade jag något som var väldigt gott och inte allt för dåligt att äta, så jag tänkte dela med mig av det. Bananglass. Så vad har jag i min glass? Endast banan (och liiite kanel). Använde mig av detta recept. Väääldigt komplicerat ;) Jag kombinerade glassen med hallon och kokos. Riktigt musmigt! 
Har du någonsin provat bananglass? 
Linnea:

Det där både ser och låter gott 😋

Svar: Så gott, verkligen!
Emelie Hedqvist

Lovisa:

Av: åh tack så mycket håller med dig kan Jag lova dig , ha en bra dag! :)

Petra:

sv tack så mycket

Marran:

Har aldrig ätit bananglass (förutom vanlig glass med banansmak förstås). Gick in och kollade receptet och det var ju barnsligt enkelt! Ska komma ihåg nästa gång sötsuget kommer smygande. Får dock planera lite eftersom de skulle vara i frysen i minst två timmar.

SV:
Visst var det, tur de fick fatt i dem. Tragiskt att även de behövde sätta livet till dock.

Svar: Då kan jag verkligen rekommendera det! Eller hur, tyckte det var så najs hur enkelt det var :D Låter som en bra plan!
Emelie Hedqvist

Marran:

Har aldrig ätit bananglass (förutom vanlig glass med banansmak förstås). Gick in och kollade receptet och det var ju barnsligt enkelt! Ska komma ihåg nästa gång sötsuget kommer smygande. Får dock planera lite eftersom de skulle vara i frysen i minst två timmar.

SV:
Visst var det, tur de fick fatt i dem. Tragiskt att även de behövde sätta livet till dock.

Elin:

Åh, jag älskar bananglass :D

Svar: Så himla gott!
Emelie Hedqvist

Ninni - Vimsiga mamman:

Mums!

Svar: Verkligen :D
Emelie Hedqvist

PAULINA:

Mums!! :D

Svar: Verkligen!
Emelie Hedqvist

Lydia:

Vad gott!

Svar: Oja :D
Emelie Hedqvist

Frida:

Åh vad gott!!

Svar: Ja men verkligen :D
Emelie Hedqvist

Nathalie Tegelstam:

Mums vad gott! :) kram

Svar: Oja, verkligen! Kram!
Emelie Hedqvist

Kajsa-Stina:

Men mums vad gott! Har själv aldrig ätit bananglass men däremot bananasplit hihi! Måste testa detta nån gång då det låter supergott verkligen! Och det är så gott att toppa glassen med någon slags topping så som kokos eller hallon i ditt fall :)

Hoppas du mår fint idag min vän och att din start på veckan börjat kanon<3 Mängder av kramar<3

Svar: Verkligen gott! Men åh, då rekommenderar jag verkligen detta! Så lätt att göra och så gott :D Topping gör verkligen saker så mycket bättre, haha!
Åh, tack desamma fina du! Kraaam ♥
Emelie Hedqvist

Lollee:

Så gott!

Svar: Verkligen! :D
Emelie Hedqvist

Sofie:

Såå gott! Jag har testat det en gång med lite mörk choklad i, supergott!

Svar: Ja verkligen! Åh, mums :D
Emelie Hedqvist

♫♪ sandra:

gott!

Svar: Verkligen :D
Emelie Hedqvist

Fannie:

Haha ja verkligen ;)

MADDISENJ.SE:

Lät riktigt gott!

Svar: Ja men eller hur :D
Emelie Hedqvist

Sara Ekman:

Mums :)

Svar: Verkligen :D
Emelie Hedqvist

Julia:

åh gott :)

Svar: Oja, verkligen :D
Emelie Hedqvist

A D E L I N A - MAKEUP & BEAUTY:

har aldrig provat men det såg gott ut!

Svar: Då rekommenderar jag det verkligen! Såå gott :D
Emelie Hedqvist

Homomuslim:

fyfan va gott det ser ut :D
Lätt att jag vill ha receptet?

Svar: Riktigt gott! :D
Emelie Hedqvist

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

jag har tänkt på det där många gånger, men det har aldrig blivit av att jag testat. Trots att det är så enkelt haha:)

Svar: Ah, I see! Men nån gång blir det säkert av, och så värt det! ^^
Emelie Hedqvist

♀ THE REVOLT ♀ :

Jag har provat bananglass men då har det varit ben & jerry's haha xD men naae, är inte så förtjust i banan och banansmak i glass :o inte jordgubbsmak för den delen med :o

Svar: Aah, okej :D Jag förstår helt, för mig brukade det också vara så förr, men nu älskar jag det! Åh, jordgubb är så gott ju, haha ^^
Emelie Hedqvist

Beatrice Jakobsson - Fotografi:

Gud vad gott! :)

Svar: Ja men verkligen!
Emelie Hedqvist

CASSANDRA:

så gott :D

Svar: Oja, verkligen :D
Emelie Hedqvist

Alice:

Åh, det lät riktigt gott, det får jag ta och prova! :D

Svar: Såå gott!! Låter som en plan :D
Emelie Hedqvist

Maria:

låter väldigt gott :)

Svar: Åh, det är verkligen såå gott!
Emelie Hedqvist

Madeleine:

gaaah va gott det lät

Svar: Supergott verkligen! :D
Emelie Hedqvist

Pauline:

det lät gott :)

Svar: Väldigt gott!
Emelie Hedqvist

Jessica:

Tack, kul att du gillar de :)

milina.blogg.se:

åh vad gott!

Svar: Verkligen :D
Emelie Hedqvist

Isabell:

Åh va gott det lät! Jag älskar banan :D
kram

Svar: Riktigt gott! Åh jag med, kram! :)
Emelie Hedqvist

Daniella:

Det ser gott ut, har aldrig provat det ^^
Sv: Ja, låten är det :D
Kram!

Svar: Riktigt gott! Då rekommenderar jag det :D
Emelie Hedqvist

sussi:

de måste ja prova :)

Svar: Låter som en plan! :D
Emelie Hedqvist

Viktoria - Gravidblogg:

Tack så mycket, jag är jätte nöjd med den :)

Viktoria Eriksson:

nam så gott! :)

Svar: Oja, verkligen!
Emelie Hedqvist

Liborius:

mums!

Svar: Verkligen :D
Emelie Hedqvist

Anna:

Ser riktigt gott ut! Men har ganska svårt för sådant som smakar mycket banan men inte är banan ;)
Svar: Haha, samma här! Så klockren lista.

Svar: Supergott! Haha, jaså? Ja då är nog detta kanske inte för dig ^^
Emelie Hedqvist

Linda:

Jag har faktiskt aldrig provat bananglass, kanske nått man borde göra? :)
Sv: Tack så mycket, ja tyvärr är det ju det.

Svar: Jaså inte? Jag tycker det är riktigt gott, så tycker absolut du ska prova på det :D
Emelie Hedqvist

Hanna:

De där såg riktigt gott ut! Ska absolut test, för de där har jag aldrig provat tidigare :)

Svar: Såå gott! Åh, det låter som en plan :D
Emelie Hedqvist

Ida - foto & häst:

gud så gott! måste jag testa, älskar banan i glass :D

Svar: Verkligen gott! Ja men det låter som en bra plan :D
Emelie Hedqvist

Venice:

Fasiken så bra! det kan man ju inte låta bli att prova!

Svar: Låter som en plan :D
Emelie Hedqvist

Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät ju supergott, måste verkligen prova! :)

Svar: JA men det rekommenderar jag verkligen!
Emelie Hedqvist

Caroline Blomberg:

måste testa detta!

Svar: Låter som en plan!
Emelie Hedqvist

Caroline:

Älskar bananglass! Och banan över huvud taget ;) Om sötsuget sätter in kan man även mosa banan och hälla i lite kakao, eller steka banan i kokosolja och pudra över kanel. NOM!

Svar: Åh, det är såå gott ♥
Emelie Hedqvist

Cassandra:

fin blogg du har! kolla gärna in min nystartade blogg : http://nouw.com/FotobyCassie kram!

Svar: Tack snälla, jag ska kika in!
Emelie Hedqvist

Ida ☯ the sky under the sea :

Måste testas! Ser jättegott ut ^^

Svar: Låter som en plan! Riktigt gott :D
Emelie Hedqvist

Kommentera inlägget här: