5 bästa serierna

Jag blev faktiskt väldigt förvånad över att många ville ha ett lite djupare inlägg om de serier som jag följer. Så jag bestämde mig för att dela upp dom. Idag tänkte jag prata om de 5 bästa serierna som jag följer och som ALLA borde följa. Vilka är dina 5 favoritserier?
 
1. Hannibal 
Surpise, surprise! Ni kunde troligen räkna ut att denna serie skulle vara här. För er som inte vet vad detta är för mästerverk så säger jag bara shame on you. Skämt å sida, serien baseras på boken Red Dragon, centrerar Will Graham och Hannibal Lecter. Klassas som en kriminal-serie, det finns 2 säsonger (säsong 3 kommer nu till sommaren) och jag är så fast i detta att det inte är sant. 
 
2. Chasing life
Väldigt ny serie, men åh så fin potential. Handlar om en tjej vid namn April som får cancer. Serier handlar i princip om hur hon hanterar livet. Man får även ett väldigt bra anhörigaperspektiv, alltså hur cancer egentligen kan drabba en hel familj. Så värd att se. Serien är mitt uppe i sin första säsong och jag hoppas på många fler. 
 
3. The walking dead
Nån som missat vad denna serie handlar om? En grupp med människor försöker att överleva en zombie apocalypse. Vissa delar av serien har varit lite sega, men det är fortfarande en av mina favoriter! Serien är inne på säsong 5 och är bekräftade till minst en säsong till + en spin-off. 
 
4. Supernatural 
Tidiga supernatural-säsonger är guld! Inget slår good old fashioned demon-dödande med Dean och Sam. Säsong 7 var bland det värsta jag sett med alla levathans, men tycker ändå serien är riktigt bra nu igen! Serien är inne på säsong 10 och kommer att få en säsong 11 + troligen ett till försök till en spin-off. 
 
5. Game of thrones
Om du inte vet vad game of thrones är så har du bott under en sten. God bless denna serie alltså! Att förklara handlingen är svårt med så få ord, tro mig bara - den serien är awesome!!! Säsong 5 början 12/4 och jag kan inte vänta mer. Give me, give me, give me! 
Pauline:

har inte sett någon av dessa..

KassandraPalma:

de verkar riktigt bra!

Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Ser bara på en av dessa! :)

tommy:

hannibal vill jag se och supernatural kanske oxå är dom så bra då?

linah:

precis börjat kolla på hannibal! grym e den:D

Prietha:

ALdrig hört talas om chasing life, får ta och kolla på ett avsnitt nån gång! MIna topp 5 är Desperate Housewives, Grey's Anatomy, NCIS, The Mentalist och Modern Family!

SaraNavjord.se :

Jag har faktiskt inte sett någon av de haha

Clin:

Har inte sett någon av de där. Men kanske borde ;)

Ida Lindborg ♡:

Game of Thrones är väldigt bra! :D

Sv: absolut :)

Erika:

Oj, har inte sett någon av dem :) De jag följer på tv just nu är Revenge och Grey's :)

corneliaeriksson.blogg.se:

Har inte sett någon av dessa, men den andra verkar lite bra :)

♀ THE REVOLT ♀:

Jag kollar inte på något av dem faktiskt xD

jonna:

Tack :)
Har så sjukt många favoritserier så jag kan inte räkna upp alla :) haha. Älskar serier!

Caroline Blomberg:

men åh bra tips på serier!

miningalinn:

Inte sett den, ser bara PLL!(:

Henrietta Nylund:

Har faktiskt inte sett någon av dom där!

blondina:

Ja asså de verkar ju schysta :)

sv; Haha tack sötnos :P Glad jag blir ;)

Jossie:

Hannibal är grymt bra!!

Maria:

kul med tips på bra serier :)

Tea:

SV: Åh men söta du, tack så hjärtligt hihi!! :D
Hoppas du får en fortsatt fin dag, kramis! :) <3

MATILDA:

Hannibal vill jag börja se :D

CAICAIS.BLOGG.SE ~ :

Riktigt bra serier!

Sara:

Jag älskar The walking dead, så otroligt bra serien :)

Kajsa-Stina:

Gud vad kul att du tipsar om dina 5 favoritserier! Jag måste erkänna att jag inte sett någon utav dessa innan så det ska bli intressant att se vad jag har missat hihi! Har en del att ta igen nu då så att säga hihi :)

Hoppas du mår bra idag min vän och att du får en fantastisk tisdag♥
Många kramar♥

Sara Ekman:

kul lista :)

Elin Palm:

Har enbart sett Supernatural av dessa, men har fastnat på säsong fyra då det är så himla mycket fokus på kriget mellan änglarna och demonerna. Tråkigt, älskade första säsongen! Ahja, mina topp serier är Friends, Gossip Girl, One Tree Hill, Prison Break och Cougar Town :)

Ida ☯ the sky under the sea :

Chasing Life låter verkligen sevärd! And damn, längtar så till GoT börjaaaaaaar!

Erika:

Åh måste se the walking dead! Hannibal verkar också bra! :)

milina.blogg.se:

Tack för tips!

Sofia:

Spännande. Ser inte på någon av dom. :)

Wild Child:

Tack så mycket det gjorde det :)
Bra med lite tips på serier, behövs när jag jobbar natt just nu :D

Kommentera inlägget här: