Dotting tools

Att ha minst en dotting tool är ett måste för mig. Det underlättar väldigt mycket, inte bara när man ska göra prickar men även olika mönster och framför allt hjärtan. 

Den dotting tool som jag använder mig av finns att köpa här, för ynka 45kronor!


Vill man inte införskaffa en dotting tool så finns det många saker i hemmet som går att förvandlas till perfekta dotting tools. 

Hårnålar är ett exempel. Vecklar man bara ut dom så funkar dom väldigt bra. 

En gammal bläckpenna funkar utmärkt. 

Tandpetare är väldigt bra dotting tools. Jag använde mig mycket av tandpetare förr. 

Något annat som man kan använda är tops, man får se till att inte doppa topsen i för mycket lack så att prickarna inte blir för stora. 

 

Några design som jag har gjort med hjälp av dotting tools: 

Kommentera inlägget här: