Hunger games: Catching fire nyheter

Nu är det officiellt! 

Jena Malone(känd från sucker punch, pride & prejudice, into the wild) ska spela Johanna Mason i cathing fire. 

Det har länge ryktats om att det skulle bli hon, blev inte speciellt förvånad när jag läste om nyheten. 

Jag är inte superglad att det är hon som ska vara Johanna, hade gärna sett nån annan. 

Nåväl, det lär nog bli bra i alla fall!  

 

Följ castingen till catching fire här

Bildkälla

 

Edit: Enligt IMDb ska även rollerna för Mags och Beetee ha castats. 

Melissa Leo ska spela Mags, det här förstår jag inte alls. Det är klart att det är svårt att se nu, eftersom att Mags är 80 år och Melissa Leo är 50 nånting. 

Melissa är mest känd för roller i the fighter, frozen river och 21 grams.

Tony Shalhoub ska spela Beetee. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om detta. ^^

Tony är mest känd för roller i men in black, wings och monk. 

 

Just nu är det Sam Claflin som alla tror kommer att spela våran älskade Finnick.

Sam är mest känd för att ha spelat William i Snow White and the Huntsman, Kaleb i The lost future och Philip i Pirates of the Caribbean: on stranger tides. 

Kommentera inlägget här: