My new books

Ojdå.. Ja, för ett tag sedan kom jag hem med 18 böcker. Vissa kanske påstår att jag har ett problem, jag kanske håller med. Men alltså, böcker, hur kan man motstå dom? 
Dessa har jag velat ha sååå länge. Sense and Sensibility, Pride and Prejudice, Mansfield Park, Emma, Northanger Abbey och Persuasion. Så jag tänker nu starta min egna Jane Austen book club. Någon som känner Hugh Dancy? 
Beautiful ruins av Jess Walter. Jag läste sammanfattningen om boken, den lät bra, den hade fin framsida, jag beställde den. 
In the Heart of the Sea av Nathaniel Philbrick. Förutom den mycket fina framsidan så lät det som en väldigt bra bok, hade dessutom bra kritik från läsare - so why not buy it? 
TheLight Between Oceans av M.L Stedman. Egentligen var det än en gång framsidan som vann mig över, men har också hört bra saker om denna författare. 
Where Rainbows End av Cecelia Ahern. Denna bok var ett litet misstag. Jag gillade Love, Rosie som Ahern skrev så jag tänkte köpa en till bok av henne. Visar sig att where rainbowns end var orginaltiteln på boken..ooops. 
Travelling to Infinity av Jane Hawking. Ja, jag blev besatt av the theory of everything. Så ja, jag köpte boken. 
Me Before You av Jojo Moyes. Denna författare kan jag inte sluta läsa bra saker om, var bara tvungen att beställa en av hennes böcker. 
Me and Earl and the Dying Girl av Jesse Andrews. Blev tipsad denna bok eftersom jag gillade tfios, så ska bli spännande att läsa. 
Red Queen av Victoria Aveyard. Once again, vet inte mycket om denna bok, förutom att den lät bra. 
Min första comic-book! Gillade verkligen filmen Kingsman, så var tvungen att köpa deras comic också. 
Fallna Änglars Stad av Cassandra Clare. Det är få böcker jag läser på svenska, men TMI serien är en av dessa. Så jag passade på att beställa den senaste boken som blivit översatt. 
Den sista prövningen av Kami Garcia och Margaret Stohl. Ytterligare en bokserie som jag läser på svenska är Beautiful Creatures. 
Sist men verkligen INTE minst är Complete Plays av William Shakespeare. I 9an gjorde vi arbeten om Shakespeare vilket fick mig att hata honom lite, nu är jag väldigt intresserad av att läsa detta.
sandra:

åh ska också beställa böcker snart. Red Queen står på min läslista!

Celine:

TMI-serien är ju så jäkla bra!

Fanny:

Jag känner ur avundsjuk jag är på detta..... Jag vill också ha typ ALLA dessa böcker!!! Ge mig några?? (a)

Kommentera inlägget här: