Då och nu

Jag fick en kommentar med frågan om jag inte kunde visa bilder på hur det såg ut när jag började med nagelmålning och så jämföra det med nu. Och det tyckte jag var en ganska kul idé! Jag valde ut dom flesta designs från 2011, det var året jag investerade i en nail art pensel. Då och nu:
Då kunde jag absolut inte göra pandor - Nu kan jag göra musse pigg 
Då kunde jag inte få till en snygg kant kring nageln - Nu är den så nära perfektion som jag vill komma
Då hade jag så mycket problem med cirklar - Nu kan jag göra Divergent naglar 
Då var allt väldigt rörigt - Nu är det mycket mer stilrent 
Då hade jag problem med detaljer - Nu kan jag skriva the fault in our stars på 1 nagel 
Då var aztek nytt och jobbigt - Nu är det enkelt och snyggt
Då var detta avancerat - Nu är detta lättare än 1+2 ungefär
 
Vad ni kan ta med er från det här inlägget är att träning verkligen fungerar när det kommer till naglar. Det är 3-2 år mellan dessa bilder och det är inte överdrivet mycket tid. Vad jag längtar till är om ytterligare 2-3 år då jag kan titta tillbaka på min 2014 designs och säga "wow jag är så mycket bättre nu" hehe 
Kajsa-Stina:

Åh herregud vad du är duktig på att måla naglarna! Hur gör du? Önskar såå att jag kunde göra så fina motiv med detaljer :)

sv: Tack snälla! Vad roligt att du tycker det :) Kul att kunna komma med lite tips :)

Svar: Nej man tack snälla! För mig är det bara en massa övning som lett till detta :D
Emelie Hedqvist

Ida - foto & häst:

åh gud så duktig du är! vilken utveckligen, verkligen superfint :D
sv; tusen tack! ja men ellerhur!! så många duktiga :)

Svar: Åh tack så himla mycket!
Emelie Hedqvist

emelie andersson:

sv: åh vad roligt att du kanske ska vara med :D lycka till!

Sigrid:

Åh så duktig du är, och vilken förändring från 2011 till 2014! Jag hade aldrig haft tålamodet till det! ;)

Svar: Åh tack snälla! Själv har jag turen att ha ett bra tålamod :D
Emelie Hedqvist

isabella:

åh vad fina! vilken utveckling

Svar: Åh tack snälla :D
Emelie Hedqvist

Tea:

Oj hihi råkade skicka en tom kommentar xD men shit vilken förändring! du är verkligen så sjukt duktig :D

SV: Hihi ja men eller hur, jag håller verkligen med dig! ;)
Ha en fortsatt fin kväll, kramis! <3

Svar: Haha, no problemo ;) Åh tack snälla du! <3
Emelie Hedqvist

Elin:

Vad duktig du är. Du ska vara stolt! Att du lärt dig SÅ bra på tre år. Riktigt bra! :D Är avis ;)

Svar: Tack så himla mycket!! :*
Emelie Hedqvist

Sanna Preifelt:

Åh vad kul att se din utveckling :)

Svar: Va kul att du tycker det ^^
Emelie Hedqvist

Natalie:

Riktigt snygga naglar, vilken utveckling du har gjort!!

Svar: Åh tack snälla!
Emelie Hedqvist

Madeliene :

- åh vad fint!

Svar: Taaack :D
Emelie Hedqvist

♫♪ sandra:

du är så duktig!

Svar: Tack snälla :D
Emelie Hedqvist

Sara Ekman:

Nice! :)

Svar: Tack :D
Emelie Hedqvist

♀ THE REVOLT ♀:

Syns att du förbättrats men tkr att de innan var snygga dem med!:o älskar pannorna!:DD jätte söta ^^

Svar: Åh tack så mycket, så snäll du är ^^
Emelie Hedqvist

Sophie - Au pair i London:

Älskar tfios och musse pigg naglarna!
- Tackar!
Ja jag kan förstå att du vill det :D

Svar: Ååh tack! :D
Emelie Hedqvist

fashion:

Super fint!! :D

Svar: Tack snällaste!
Emelie Hedqvist

Louise Dalman :

Men OJ, va du är duktig! Såna där naglar skulle en annan oxå vilja ha, o speciellt kunna måla sina egna.. :(

Svar: Åh taack! Haha, bara att börja öva ;D
Emelie Hedqvist

Boel:

Underbara naglar :D

Sv: Väldigt <3

Svar: Åh tack <3
Emelie Hedqvist

LIENE:

Jättekul inlägg verkligen!

Svar: Åh va kul att du tycker det!
Emelie Hedqvist

Isabelle:

Du gör verkligen helt otroliga naglar! :-D

Svar: Nämen åh tack snälla!
Emelie Hedqvist

Julia ♥:

Jätte fin blogg, var gärna med i min dagens blogg där du kan bli länkad för över ca 50-100 unika dagligen! ♥

Ha en bra dag :D

Svar: Jag ska kika in :D
Emelie Hedqvist

Sara:

Man ser verkligen en förbättring men oj så duktig du var då med :)

Svar: Åh tack så mycket!! :D
Emelie Hedqvist

Mormor:

Du har alltid snyggt målade naglar, inget avskalat nagellack där inte. Puss

Svar: Taaaack 💋💅
Emelie Hedqvist

joicio.blogg.se:

alla naglar var jätte fina, verkligen! =)

Svar: Nåh, taaack!
Emelie Hedqvist

Karin:

Tycker allihopa var jättefina! :)

Sv: Vad kul att du gillar det inlägget, tack :)

Svar: Åh tack snälla!
Emelie Hedqvist

Prietha:

Men herregud vad du är duktig!

Svar: Nej men åh tack!!
Emelie Hedqvist

Fannie:

haha kul att du gilla den! :D

jonna:

så fina! Du är verkligen jätteduktig :)

Svar: Tack så mycket fina du!
Emelie Hedqvist

♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥:

Du är jätteduktig, vilken utveckling! :)

Svar: Åh taaack :D
Emelie Hedqvist

amanda:

super coola :D

Svar: Tack :D
Emelie Hedqvist

Amanda Jona [SPONTAN]:

Så himla kul att se! :)

Svar: Va kul att du tycker det :D
Emelie Hedqvist

Maria Karlsson:

Supersnyggt! Så imponerad :D Använder du lösnaglar med eller är det dina riktiga? Har du några tips på hur jag kan göra med mina naglar, nu framåt vintern brukar de nämligen bli så sköra och dela på sig :)

Svar: Åh men tack snälla! Det är mina riktiga naglar. Det bästa tipset jag kan ge är: var snäll med dina naglar. Använd baslack, oljor, stärkande lack, fila istället för att klippa. :)
Emelie Hedqvist

Frida Christina:

Asbra ju, tror även att sånna produkter är bättre för oss :) Jättefina naglar, asduktig på att måla ju! :)

Svar: Åh tack du :D
Emelie Hedqvist

Mirjam Wallmark:

Så himla duktig du är! :) kram

Svar: Tack snälla :D
Emelie Hedqvist

lucydee:

Man ser verkligen hur mycket du utvecklats :) du är jätte duktigt !

Svar: Åh tack så mycket!!
Emelie Hedqvist

linnea:

det är jättekul att jämföra bilder och själv se hur man har utvecklats! :)

Svar: Ja men eller hur :D
Emelie Hedqvist

Petra:

sv ja det är tur det

hoppas du få en fin kväll

Svar: Tack desamma!
Emelie Hedqvist

OLIVIA:

Åh vilken grym utveckling, yougo girl!!

sv: hihi ja :D
kram ♥

Svar: Åh taaaack ♥
Emelie Hedqvist

fanny%20m:

åh så du har också sett The Maze Runner?! :D vad tycker du???

Svar: Yeeees! Lite besviken, har läst böckerna, förväntade mig mer. Men bra ändå ^^
Emelie Hedqvist

MATILDA:

kul och se utvecklingen :)

Svar: Va kul att du tycker det :D
Emelie Hedqvist

FrökenTV, bloggen om tv och film:

Alltså guud vad grym du är!!!!

Svar: Åh tack snälla ♥
Emelie Hedqvist

milina.blogg.se:

vilken skillnad :D

Svar: Ja men eller hur, haha ^^
Emelie Hedqvist

Ida Edström - Östersunds största blogg.♛:

jäklar vilken förändring! :D

Svar: Ja men visst! :D
Emelie Hedqvist

Life of Johanna:

Kul och se utvecklingen :)

Ja räkpajen är otroligt god! :)

Svar: Kul att du tycker det :D
Emelie Hedqvist

anniepiie:

Wow, kul med utveckling, du är verkligen duktig! :) Men i början var du också duktig för jag är sämst på såntdär... Ha en bra dag nu! :) Kram

Svar: Alltså tack snälla ♥ kramkram
Emelie Hedqvist

jossan:

Oj va duktig du har blivit, vad roligt när man märker skillnad på sig själv :D Jättefina naglar allihopa! :)

sv: Åh tack ska du ha! :)

Svar: Tack! Ja det är så kul :) Tack igen, hihi
Emelie Hedqvist

Flisan:

sv: tack vi vann hehe :)

SANDRA:

Åh vad kul att se utvecklingen! Du är verkligen jätte duktig och gör unika naglar :D
Hoppas din helg varit bra!

Svar: Kul att du tycker det! Tack så mycket <3
Emelie Hedqvist

Emelie:

Vad duktig du har blivit! :)

Svar: Men åh tack!
Emelie Hedqvist

Selina:

Hoppas du haft en fin helg!

Svar: Tack desamma :D
Emelie Hedqvist

Christina:

Vad kul att se lite av din utveckling :) Du har blivit väldigt duktig :)

Svar: Kul att du tycker det! Tack :D
Emelie Hedqvist

Daniella:

Kul att se skillnaden, du har verkligen blivit bättre! Jag suger på sånt, har inget tålamod :(
Sv: No problem :D

Svar: Kul att du tycker det :D Åh synd!
Emelie Hedqvist

Sofia:

Häftigt. Kul att se hur man utvecklas. :)

Svar: Tack! Ja men visst :D
Emelie Hedqvist

sanna:

Du är så duktig! förstår verkligen hur mycket det har förändrats nu:)

Svar: Åh tack! Eller hur ^^
Emelie Hedqvist

Olivia :

Jag söker nya bloggar att läsa.
Så berätta gärna om din blogg, vad den handlar om osv:)
Jag kommer att välja en blogg som jag tycker lite extra om och länka den på min blogg.
Ha det så bra! Kram

Skitsnygga naglar förresten. Verkligen utveckling!

Svar: I min blogg kan du fnna lite av det mesta. Vardag, naglar, inspiration, serier♥♥♥ och sånt som jag gillar. Håller mina inlägg positiva och ärliga. Älskar all typ av respons så försöker ofta involvera läsare genom tex frågor :)
Tack snälla du! :D
Emelie Hedqvist

Isabell:

Så snygga naglar!

Svar: Tack snälla :D
Emelie Hedqvist

Ebba:

Du är så himla duktig! Önskar jag hade tålamodet till det ;)

Svar: åh tack så jättemycket :D
Kram

Svar: Nämen åh tack snälla!
Emelie Hedqvist

Henrietta Nylund ♥:

Åh vad coolt! :)

Svar: Tack du :D
Emelie Hedqvist

Hannah:

Men gud vad duktig du är! Måste ta sjukt lång tid :D

Svar: Ååh tack! Förvånansvärt snabbt arbete, haha :D
Emelie Hedqvist

Anita:

Såå fint :D

Svar: Tackar :D
Emelie Hedqvist

Sofia:

Så grym du blivit!!

Svar: Tack snälla!
Emelie Hedqvist

Isabelle:

Gud vad duktig du har blivit!
SV: Tack!

Svar: Åh tack :D
Emelie Hedqvist

Fillan:

Coolt att se skillnaderna :)

Svar: Kul att du tycker det!
Emelie Hedqvist

Sofie♥:

Så himla roligt att kunna se att du har utvecklats så mycket! :D

Svar: Ja men eller hur :D
Emelie Hedqvist

Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥:

sv; åh tack! :) han är underbar<3 och jag tycker också babylips verkar superbra! :D

Marran:

WOW vilken skillnad :D Tack för att du visade :)

Svar: Eller hur! No problemo ;D
Emelie Hedqvist

lianass.blogg.se:

åhhh vad duu är duuuktig!!! Där har man bevis på att övning ger färdighet :D
Sv: Åh tack tack tack! :):D

Svar: Nej men taaack! Eller hur ^^
Emelie Hedqvist

Hanna:

Så spännande. Skillnad! Men du var ju superduktig redan 2011 :))

Svar: Ja men visst! Åh tack snälla :D
Emelie Hedqvist

Denise:

Wow vilken utveckling du har gjort! Roligt att se :)

Svar: Va kul att du tycker det och tack!
Emelie Hedqvist

Linnéa:

Hihi, ja det ä riktigt härligt här i Turkiet - trivs som fisken i vattnet <3

Felicia - Modell:

Jättekul att se :) Du har verkligen blivit bättre :)

Svar: Kul att du tycker det! Tack :D
Emelie Hedqvist

Liborius:

grym!!

Svar: Taaack!
Emelie Hedqvist

sanna hyvärinen:

Nästa vecka så börjar jag min nagel terapeut utb i Stockholm, ska bli spännande! :D

Svar: Åh nej va kul! Lycka till :D
Emelie Hedqvist

Kommentera inlägget här: