Brave

Ända sedan jag såg på oscarsgalan har jag velat se på filmen 'modig' och nu tycker jag att det är dags. Har sett trailern till den flera gånger och aldrig riktigt fattat saken, men inför galan visar dom ju alltid klipp från filmer som är nominerade - det var då 'modig' fångade min uppmärksamhet. 

 

"Determined to make her own path in life, Princess Merida defies a custom that brings chaos to her kingdom. Granted one wish, Merida must rely on her bravery and her archery skills to undo a beastly curse.

- IMDb

 

Den irländska dialekten är ju bara för sötEmma Thompson gör rösten till Elinor. Julie Walters gör rösten till 'the witch'. Robbie Coltrane gör rösten till Lord Dingwall. Birdy har en låt med på soundtracket. 

Jag känner redan att filmen är bra! :D 

 

 

 

Bildkälla
 
 
Idag är det, kanske inte helt obekand, den 15/3. Vem fyller år idag om inte min lillasyster? 
Grattis till Ida som blir 13 år idag! Puss på dig. ♥
Irini Vanessa Argiri:

disney filmer in my heart haha ;)

Nu är vinnarna av Veckans Blogg uppe på bloggen, tack för att du var med! Kika gärna in och se om du är en av vinnarna och var gärna med i veckans favorit! :)

http://irinis.blogg.se/2013/march/veckans-vinnare.html#comment

Svar: Disney är underbart<3
Emelie Hedqvist

Emelie Jägerbert:

Tack :) allt bra?

Svar: Jodå, allt är bara bra. :)
Själv då?
Emelie Hedqvist

Maja:

- ja, verkligen! :D Allt bra med dig idag? :)

Svar: Allt är bara bra med mig. Själv då? :)
Emelie Hedqvist

Sara - Hold on be strong :

Åh kärlek till Disney filmer! Vill också se den!

Svar: Åh, eller hur! Riktigt bra film :D
Emelie Hedqvist

Sanna Eriksson:

jag vill också seee den!

Svar: Den är riktigt bra, tycker helt klart att du borde se den :)
Emelie Hedqvist

Liza:

svar: Tack så mycket! :)

Y A S M I N E:

Den där ska jag kolla!

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska, riktigt bra :)
Emelie Hedqvist

Ebba:

Sv; tack så jättemycket :D

FANNI:

Älskar filmer från disney ! ;)

sv: Tack så mycket, hoppas du haft en bra dag
kram

Svar: Åh, jag med! Underbara filmer.
Tack desamma. Kram!
Emelie Hedqvist

basebollivet.blogg.se:

Jag älskade den filmen. SO good.

Svar: Det håller jag verkligen med om! Underbar :D
Emelie Hedqvist

Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix:

Vill se den

Svar: Väldigt bra film! :)
Emelie Hedqvist

Mikxki:

Jag älskar den filmen :)

Svar: Åh, jag med! :)
Emelie Hedqvist

Kommentera inlägget här: